Aktuāla ir hipotēze par demogrāfiskās pārejas kosmisko
determinismu. Demogrāfiskās pārejas (1960-2050) izskaidrojumā nākas ņemt vērā
kosmisko spēku – ārpuszemes spēku. Cits izskaidrojums neko nedos. Uz latviešu
tautu tas attiecas pilnā mērā. Latviešu tauta ietilpst eiropeīdu („baltajā”)
rasē. Demogrāfiskās pārejas laikā „baltā” rase strauji noveco un izmirst. Arī
latviešu tauta strauji noveco un izmirst. Sabiedrība par to ir informēta.
Medijos regulāri parādās statistiskās ziņas par iedzīvotāju skaita
samazināšanos. Vienīgi mediji klusē par bēdīgā procesa saistību ar demogrāfisko
pāreju.
Atkārtoju: demogrāfiskās
pārejas sekas ir eiropeīdu rases novecošana, izmiršana un Rietumu civilizācijas
noriets. Rietumu civilizācijas norietā visu izsķir kosmiskais spēks Tāda ir
hipotēze. Tai ir fatāla reputācija. Kosmiski determinētās demogrāfiskās pārejas
trajektorija iet savu gaitu, un cilvēki nevar izmainīt nāvējošo trajektoriju.
Eiropeīdu drūmo likteni neviens nevar pozitīvi koriģēt. Nekādu rezultātu nav
devušas sociālās programmas dzimstības palielināšanai. Pret civilizācijas
norieta garīgajām dimensijām postmodernismu un neoliberālismu Rietumos vispār
neeksistē nopietni respektējama pretestība valstu līmenī – valstu kultūras
politikā. Gluži pretēji! Valstu politika var veicināt postmodernisma un
neoliberālisma sērgas apjomu. LR kultūras politika ir ļoti uzskatāms piemērs.
Jēdziens
„determinisms” (lat. determinisme)
apzīmē mācību, ka dabas un sabiedrības parādības ir likumsakarīgi saistītas un
cēloniski cita citu nosaka. Saskaņā ar determinisma mācību ikviens sociālais notikums
ir kāda dabas likuma darbības piemērs. Tātad jautājums par dabas determinismu
ir bijis vienmēr. Vismaz tas ir vēsturiski bijis no latīņu valodas lietotāju
laika. Cilvēki jau sen ir saskatījuši dabas un sociālo procesu vienotību. Cita
lieta, cik smalki tiek saskatīta šī vienotība. Tā var tikt saskatīta kāda Zemes
kontinenta vai planētas mērogā, Galaktikas vai Visuma mērogā. Saprotams,
skatījums ir atkarīgs no zināšanām par attiecīgo mērogu.
Par
kosmosa ietekmi uz biosfēru zināja jau ļoti sen. Zināja intuitīvajā līmenī,
balstoties uz elementāru sakarību novērojumiem.
Vispamatīgākās
zināšanas ir par Saules funkcionālo ietekmi. Sociālo kolektīvu atkarība no
Saules pirmo reizi tika zinātniski apskatīta XVIII gs. Tolaik atsevišķi Rietumu
zinātnieki centās noskaidrot sakarības starp plankumiem uz Saules un neražas
izraisīto cenu pieaugumu maizei.
XIX
gs. beigās zinātne vairs neapšaubīja Saules parādību un sociālo parādību
saistību. XX gs. sākumā zinātne konstatēja zināmu ritmiskumu – 10 gadi un 302
dienas. Ik pēc minētā laika pieaug Saules aktivitāte.
XX
gs. sākumā zinātne ievēroja garīgo uzplaukumu Saules „klusuma” periodos. Saules
aktivitāte bija minimāla, piemēram, 1867., 1878., 1889., 1900.g., kad ar lielu
entuziasmu organizēja slavenās Pasaules izstādes Parīzē. Tās notika no Saules
aktivitātes viedokļa cilvēkiem labvēlīgā laikā.
Mūsdienās
plurālistiskā kompleksa (Visumu par plurālistisko kompleksu nosauca Iļja
Prigožins) ietekmi pēta ar visdažādākās aparatūras palīdzību. Piemēram, pēta
Saules, Zemes elektromagnētiskā lauka un Zemes gravitācijas lauka svārstību
ietekmi. Plaša informācija ir apkopota par Saules aktivitātes svārstībām.
Zināmi konkrēti Saules cikli (piem., 3750 gadu cikls),kā arī specifisks pārejas
laiks no viena cikla uz otru ciklu (374 gadi). Ņemot vērā šos ciklus, zinātnieki
ir secinājuši, ka maiju kultūras attīstība sakrīt ar pārejas periodu
440.-814.g.
Mūsdienās
kosmisko faktoru ietekme uz vēsturiskajiem procesiem, Saules ciklu koleratīvā
saistība ar politiskajiem un sociāli ekonomiskajiem notikumiem veicina jaunu skatījumu
uz cilvēka dzīves nosacījumiem. Saules aktivitātes maksimālajā stadijā uz Zemes
ir konstatējami katastrofiski notikumi (revolūcijas, sacelšanās, nemieri,
kari). Saules aktivitāte ģenerē t.s. nervu psihiskās epidēmijas, makrosociālas kataklizmas.
1989.-1991.g.
bija pastiprināta Saules aktivitāte. Tiek uzskatīts, ka tas atsaucās uz
inteliģences apziņu, atspoguļojoties „perestroikā”, „atvērtībā”, „jaunā
domāšanā”, „sociālisma atjaunošanā”, kas bija sava veida psihiskās fobijas un
sava veida prāta aptumšojums.
Sociālā
diagnostika ir šāda: cilvēku dzīve (vēsture) norit masu psihozes un masu
psihopātijas ciklu maiņas formā. Vēsture faktiski ir šo ciklu hronoloģisks
apraksts. Šie cikli sakrīt ar Saules aktivitātes cikliem.
2001.-2003.g.
bija Saules aktivitātes jauns cikls. Kā atceramies, tolaik pēc „11.septembra” visa
cilvēce cīnījās pret „terorismu”. Šo cīņu var uzskatīt par iracionālu globālu
psihozi. Mūsdienu teroristi ir tie paši vēsturiski pazīstamie revolucionāri,
par kuriem rakstīja Aleksandrs Čiževskis savā grandiozajā Saules aktivitātes un
vēsturisko notikumu hronoloģiskajā salīdzinājumā.
A.Čiževska
(1897-1964) ieguldījums vispasaules vēsturiskā procesa un Saules cikliskās
darbības salīdzinājumā ir milzīgs. Viņš izsekoja masu kustības (revolūcijas,
grautiņus, sacelšanās, karus u.c.) no 500. gada pirms mūsu ēras līdz XX gs.
sākumam. Viņš I Pasaules kara notikumus aplūkoja saistībā ar Saules aktivitāti.
Piemēram, 1915.gada aprīlī-oktobrī Saules aktivitāte atsaucās uz notikumiem
Austrumu frontē. Pēc Saules aktivitātes pagāja 2-3 dienas, kad nekavējoties
sākās nežēlīgas kaujas.
Saskaņā
ar A.Čiževska „enerģētisko hipotēzi” Saule iedarbojas, paātrinot attiecīgos
procesus uz Zemes un atmosfērā ap Zemi, kā arī Zemes garozā. Fizikāli ķīmiskie
procesi dabā savukārt iedarbojas uz cilvēkiem – nervu psihisko un emocionālo
enerģiju.
Zinātne
tagad ir lietas kursā par Saules aktivitātes un ģeomagnētisko vētru saistību,
kas savukārt negatīvi atsaucas uz fizisko un psihisko stāvokli metajūtīgiem
cilvēkiem ar sirds, asinsvadu un nervu slimībām. Saules elektromagnētiskie
izstarojumi iedarbojas uz Zemes jonosfēru, bet tā savukārt uz cilvēka organisma
niecīgo elektromagnētisko potenciālu.
Tiek
uzskatīts, ka cilvēka organisma analīzē nākas balstīties uz četrām galvenajām
kategorijām: 1) „Es” (gars, dvēsele), 2) astrālais ķermenis jeb apvalks, 3)
bioenerģētiskā struktūra, 4) fiziskais ķermenis.
Visproblemātiskākais
zinātnē ir astrālais ķermenis. To var saukt par „kosmisko skafandru”, kas apņem
jebkuru Homo sapiens. Šis skafandrs atbild par cilvēka organisma
(vispirms un galvenokārt apziņas) mijiedarbību ar kosmosu. Ezotēriķi saka, ka
izmaiņas astrālajā ķermenī ir saistītas ar kultūras laikmetu maiņu. Tātad,
mainoties „kosmiskajam skafandram”, mainās kultūras vide.
Ļoti svarīgi ir ņemt vērā Sergeja Kapicas (1928-2012) demogrāfiskās
pārejas koncepciju. S.Kapicas unikālā koncepcija par demogrāfisko pāreju praktiski
realizējas ļoti precīzi. Teorētiskais modelis bija sagatavots perfekti.
S.Kapica balstījās uz šādām tēzēm. Zemes iedzīvotāji ir evolucionējoša
dinamiska sistēma. Zemes iedzīvotāji ir jāuzlūko kā vienots kopums. Cilvēce
dzīvo nelīnijiskā pasaulē. Tādā pasaulē veselais nav daļu summa, un tas pilnā
mērā attiecas uz planētas iedzīvotāju skaita pieaugumu.
Demogrāfijā planētas iedzīvotāju kopumu tradicionāli aplūko kā reģionu
un atsevišķu zemju iedzīvotāju skaita summu. Taču S.Kapicas ieskatā planētas
iedzīvotāju skaitu nākas aplūkot kā pašorganizējošu sistēmu. Tās īpašības
nosaka iekšējā mijiedarbība un mijatkarība.
S.Kapica par demogrāfiskās pārejas cēloņiem klusēja. Viņš raksturo pašu
pāreju un tās īpašības, kā arī apskata pārejas sekas. Nav nekas teikts ne par
Saules aktivitātes ietekmi, ne par kosmosa (ārpuszemes) spēka ietekmi.
Demogrāfiskās pārejas cēloņi paliek nezināmi.
S.Kapica toties plaši izsakās par
demogrāfiskās pārejas sekām. No sekām vislielākā un vissliktākā esot
ideoloģiskā krīze. Par ideoloģisko krīzi liecina bruņošanās pieaugums,
karadarbības izvēršana, militārā spēka demonstrēšana. Tas notiek atbilstoši
bezprātīgajam principam „Ja ir spēks, tad prāts nav vajadzīgs”. Tāpat par
ideoloģisko krīzi liecina apziņas haotizācija, apjukums laika
(pagātnes-tagadnes-nākotnes) kategorijās, starptautisko tiesību sistēmas un
organizatorisko struktūru autoritātes devalvācija, postmodernisms filosofijā un
mākslā, valsts varas erozija, varas atbildības trūkums, organizētā noziedzība,
korupcija, masu apziņas idejiskais seklums, narkomānija, alkoholisms,
pašnāvības.
Tātad
demogrāfiskās pārejas sekas ir tas viss, ar ko Latvijā tiekamies jau labu laiku
un kas strauji progresē latviešu dzīvē. Latviešu tauta 2018.gada rudenī valsts
varu uzticēja psihiski anormāliem radījumiem. Bet demogrāfiskā pāreja vēl nav
beigusies. Līdz 2050.gadam tā vēl „ārdīsies” 32 gadus – viena mūža ilgumu. Ja
jau pašlaik psihiski anormāliem radījumiem ir tāda vieta tautas dzīvē, kas būs
noticis ar tautu gadsimta vidū!?
Pagaidām ir
jāsamierinās ar to informāciju un tām zināšanām, kuras grupējamas nosacītā
rubrikā „Kosmosa ietekme uz cilvēku”. Ietekme tiek atzīta. Tā ir eksperimentāli
pierādīta, bet tai ir antropoloģiski individuāls vēriens. Līdz šim nav bijusi runa
par visas cilvēces transformāciju kosmosa spēku ietekmē. Demogrāfiskā pāreja attiecas
uz visu cilvēci. Hipotēze par demogrāfiskās pārejas kosmisko determinismu
joprojām ir aktuāla.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru